Nakupování

Nákup nábytku a dekorací na internetu: Jak nakupují Češi?

Nakupovat nábytek a dekorace na internetu je dnes běžnou záležitostí. Je snadné si zvyknout na komfort a veškerou výbavu do domácnosti pořídit v pohodlí domova. Jaké jsou výhody on-line nákupů, v čem mohou spočívat nevýhody a jak jsou na tom z hlediska nákupů za poslední rok Češi?

Kde hledat? Vyhledávače, e-shopy, sociální sítě

Najít na internetu onen vysněný kousek může být stejné, jako hledat jehlu v kupce sena. Naštěstí dnes existují vyhledávače, které vám přehledně vyfiltrují nejen jednotlivé barvy a materiály, ale i ceny nebo funkce. Ty sdružují stovky e-shopů na jednom místě a vy tak nemusíte ztrácet čas procházením nespočtu webových stránek. Jedním z takových vyhledávačů je Biano.cz, který navíc v červenci 2020 spouští i novou funkci produktového vyhledávání podle nahraného obrázku či fotografie.

Pokud vás zajímá více informací ohledně toho, jak Češi nakupují nábytek a dekorace na internetu, můžete si je přečíst tady.

Internet je totiž nafukovací

Protože kamenné obchody jsou velmi limitované prostorem, internet nabízí daleko širší možnosti, což oceníte zejména u větších kusů nábytku. Nejde ale jen o množství produktů, kterých na internetu naleznete mnohonásobně více, než v běžných nábytkových prodejnách. Zkvalitňují se také způsoby doručení produktů, reklamační služby i doplňkové zboží. Mnohé e-shopy navíc nabízí dopravu zdarma od určité výši objednávky, případně zajišťují za příplatek výnos až do bytu. Výhod je zkrátka celá řada a z toho důvodu roste i trend nákupů na internetu. Nákupní zvyklosti se tak přesouvají do on-line světa.

Víme, jak nakupují Češi

Průměrná měsíční útrata Čechů za on-line nákup v segmentu nábytku a dekorací je 2 300 CZK za měsíc. V počtu prodaných kusů vedou klasické méně objemné produkty do domácnosti, které lze často měnit – povlečení, tapety.

Nejvíce uskutečněných objednávek se odehrává v největších městech České republiky, tedy Praze, Brně nebo Ostravě. Tyto města zajišťují svým obyvatelům mimo jiné i větší počet výdejních míst a obecně lepší způsoby přepravy. Zásilkovny a výdejny však mají obecně velmi dobrou dostupnost napříč celou republikou.

Ženy udávají směr

Také snad nikoho nepřekvapí, že nejčastěji na internetu nakupují ženy. Muži ale oproti tomu utratí více peněz v souhrnných objednávkách. Největší věkové rozmezí objednavatelů je pak mezi 25-34 lety, kdy lidé většinou končí svá vysokoškolská studia a zařizují si své první bydlení nebo pronájem.

Desktop nahrazují mobily

Z 55 % uživatelé pro nákup nábytku využívají mobilní zařízení. Je to logické, protože mobil máme po ruce prakticky neustále, internet v mobilu má díky datům téměř každý a celkový proces je daleko pohodlnější a rychlejší. I z toho důvodu se webové stránky primárně zaměřují na uživatelské rozhraní na mobilních zařízeních, které na základě zobrazení na mobilech optimalizují. Poměr vyhledávání a nákupu na mobilních zařízeních se proti počítačům meziročně navýšil o 29 %.

Trendy i stálice

Oblíbenosti některých produktů i trendů jsou velmi očekávané. Nejpopulárnější styl mezi Čechy je skandinávský, nejoblíbenější barvou kuchyně je bílá. Znovu začínají být v módě tapety, mimořádné oblibě se poslední rok těší tapety vliesové. Výrazné a překombinované vzory však nejsou v kurzu. A to ani u povlečení nebo barev sedaček. Obecně jsme spíše opatrnější a volíme zažité neutrální barvy. U doplňků si ale dovolujeme být odvážní trochu více, populární jsou proto povlečení s motivy džungle nebo květované designové polštářky.

Foto a data z interních statistik internetového vyhledávače nábytku a dekorací Biano.cz.

Čtěte dále: